9 راه حل پیشرفته دوربین مدار بسته برای محافظت

1402/09/15 تعداد بازدید: 201
print
  • linkedin
  • google plus
  • facebook
  • twitter
9 راه حل پیشرفته دوربین مدار بسته برای محافظت

در چند دهه اخیر شاهد رشد زیرساختی قابل ستایش در مسائل مربوط به امنیت در سراسر جهان بوده ایم. با افزایش تقاضا برای امنیت، نظارت مبتنی بر ویدئو به یک حوزه حیاتی برای تحقیق تبدیل شده است. راه حل های پیشرفته نظارت دوربین مدار بسته را می توان به عنوان یک تکنیک پردازش ویدیویی هوشمند در نظر گرفت که برای کمک به متخصصان امنیتی با ارائه هشدارهای بلادرنگ و پشتیبانی از تجزیه و تحلیل ویدیویی مؤثر برای جمع آوری شواهد در صورت وقوع جرم طراحی شده است.

 در چند دهه اخیر شاهد رشد زیرساختی قابل ستایش در مسائل مربوط به امنیت در سراسر جهان بوده ایم. با افزایش تقاضا برای امنیت، نظارت مبتنی بر ویدئو به یک حوزه حیاتی برای تحقیق تبدیل شده است. راه‌حل‌های پیشرفته نظارت دوربین مدار بسته را می‌توان به عنوان یک تکنیک پردازش ویدیویی هوشمند در نظر گرفت که برای کمک به متخصصان امنیتی با ارائه هشدارهای بلادرنگ و پشتیبانی از تجزیه و تحلیل ویدیویی مؤثر برای جمع‌آوری شواهد در صورت وقوع جرم طراحی شده است.

 
راه حل های مختلف نظارت امنیتی برای طراحی سیستم های نظارت کارآمد در شرایط مختلف مورد نیاز است. دوربین مداربسته پیشرفته در شرایط محیطی مختلف مانند نظارت داخلی و خارجی مورد نیاز است.
 
محبوبیت سیستم های نظارتی در حال افزایش است. جوامع مسکونی، سازمان‌های خصوصی و همچنین سازمان‌های دولتی از این سیستم‌ها برای کنترل فعالیت‌های مختلف برای تضمین امنیت مردم استفاده می‌کنند. سیستم های امنیتی قدیمی وابستگی قابل توجهی به اپراتورهای انسانی داشتند. اخیراً سیستم های خودکار به دلیل کارایی و قابلیت اطمینان آنها ترجیح داده می شوند.
 
نظارت با اپراتورهای انسانی می تواند نارسایی ها و خطاهای انسانی داشته باشد. آنها هزینه کار بالایی دارند و هیچ تضمینی برای امنیت ندارند. از این رو، سیستم های نظارت سنتی در حال حاضر با دوربین های مدار بسته و راه حل های نظارتی پیشرفته برای مبارزه با مشکلات سیستم های سنتی جایگزین شده اند.
 
کدام راه حل های پیشرفته نظارت دوربین مدار بسته را می توان برای حداکثر ایمنی مورد استفاده قرار داد؟
دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند. اینها بسته به ویژگی هایشان مانند زاویه دید، نظارت تصویری و سایر ویژگی های امنیتی ارائه شده توسط آنها از یکدیگر متفاوت هستند. اکنون اجازه دهید برخی از راه حل های نظارتی پیشرفته را که می تواند در جزئیات امنیتی یک مکان گنجانده شود تا بالاترین میزان ایمنی را تضمین کند، بحث کنیم.
 
1. دوربین های PTZ: این یکی از پیشرفته ترین دوربین های مداربسته است. P مخفف pan، T برای tilt و Z برای بزرگنمایی است. این سه ویژگی اصلی این دوربین است. این دوربین را می توان با نرم افزار یا جوی استیک کنترل کرد. دوربین PTZ قابلیت چرخش 360 درجه را دارد تا بتواند منطقه وسیعی را با جزئیات پوشش دهد.
 
از دیگر ویژگی های آن می توان به ضد آب بودن، دید در شب، هشدارهای متعدد، فوکوس خودکار و مقاومت در برابر دستکاری آن اشاره کرد. این یک انتخاب عالی برای مناطقی است که منطقه وسیعی دارند. بسته به نمای مورد نظر می توان آن را بر روی دیوارها و سقف ها نصب کرد.
 
2. دوربین جعبه ای: دوربین جعبه ای معمولا در عملیات امنیتی استفاده می شود. این یک دوربین مدار بسته در فضای باز است که در آن امکان سفارشی سازی لنز وجود دارد. این راه حل نظارتی یک دوربین مداربسته پیشرفته با وضوح فوق العاده بالا است.
 
این دوربین با پردازنده حسگر تصویر جدید ساخته شده است که قادر به فیلمبرداری با وضوح 700 خط تلویزیون به صورت رنگی و همچنین سیاه و سفید است. این شامل یک لنز 6-60 میلی متری کانونی خودکار عنبیه است که به نصب کنندگان امنیتی امکان انعطاف پذیری زیادی برای تنظیم زاویه دید و سطح زوم دوربین را می دهد.
 
3. دوربین Dome: این راه حل نظارتی ترکیبی از لنز، دوربین و پایه سقفی است که به صورت گنبدی بسته بندی شده اند. این برای محیط هایی که تمایل به کثیف شدن دارند مانند آشپزخانه، انباری و غیره بسیار مناسب است. بهترین ویژگی این دوربین مداربسته جمع و جور و شیک بودن آن است.
 
4. دوربین IP: دوربین های IP عموماً به عنوان دوربین های پروتکل اینترنتی شناخته می شوند و عموماً تحت دوربین های مدار بسته پیشرفته قرار می گیرند. یک دوربین پروتکل اینترنتی معمولاً یک سیگنال دیجیتال را با استفاده از پروتکل اینترنت از طریق شبکه ارسال می کند.
 
از ویژگی های اولیه این دوربین های مداربسته می توان به وضوح و مقیاس پذیری بالا اشاره کرد. در حال حاضر حداکثر 30 مگاپیکسل برای این دوربین در بازار موجود است.
 
5. دوربین IP بی سیم: یکی دیگر از راه حل های نظارتی که دنیا را طوفانی کرده است، دوربین IP بی سیم است. همانطور که از نامش پیداست این نوع دوربین کاملا بی سیم بوده و نصب آن بسیار آسان است.
 
سرعت کابل کشی شبکه را کاهش می دهد. این دوربین همچنین دارای ویژگی کج شدن و چرخش است که به حداکثر دید با وضوح و حتی در نور کم کمک می کند.
 
6. دوربین گلوله: این دوربین مداربسته به شکل گلوله است. این ترکیبی از دوربین و لنز است که مانند یک گلوله بسته بندی شده است. برای مناطق کم نور ایده آل است و به راحتی می توان آن را روی سقف و دیوار نصب کرد زیرا اکثر آنها از نوع پایه سه محوره استفاده می کنند. این دوربین ها در اندازه های مختلف از کوچک تا بزرگ هستند.
 
محلول‌های نظارت گلوله مادون قرمز معمولاً قطر بزرگ‌تری دارند تا فضای بیشتری را که دیودهای ساطع کننده نور مادون قرمز آنها نیاز دارند، قرار دهند.
 
7. دوربین مداربسته روز و شب: این دوربین ها برای هر دو محیط داخلی تبلیغاتی در فضای باز با نور و دید کم یا کم استفاده می شود. دوربین مداربسته شبانه روزی دارای لنزهای متمایزی است که به انتشار مادون قرمز که توسط LED های مادون قرمز و تقلید از اشیاء ساخته شده و به دستگاه متصل به شارژ یا تراشه MOSFET مکمل داخل دوربین تقلید می شود، اجازه می دهد.
 
در نتیجه، کاربر نهایی می تواند تصویر را در تاریکی مطلق در فاصله انتشار مادون قرمز تولید شده توسط LED ها ببیند. یک دوربین روز و شب می تواند LED های مادون قرمز را روی محفظه خود نصب کند یا می تواند تابش تولید شده توسط یک لامپ مادون قرمز را بپذیرد.
 
8. دوربین حرارتی: این دوربین‌های مداربسته پیشرفته می‌توانند ناهنجاری‌هایی را که معمولاً با چشم غیرمسلح انسان قابل مشاهده نیستند، تشخیص دهند، بنابراین از خرابی کامل سیستم‌های پرهزینه جلوگیری می‌کنند. دوربین‌های تصویربرداری حرارتی برای تعیین نیازهای تعمیر و نگهداری برای تاسیسات الکتریکی و مکانیکی استفاده می‌شوند، زیرا تمایل دارند قبل از خرابی، گرمای غیرعادی تولید کنند.
دوربین تصویربرداری حرارتی ابزاری غیرگریز است که توزیع دمای سطوح یک دستگاه را به سرعت و با دقت اسکن و تجسم می کند، در نتیجه هزینه را کاهش می دهد و در زمان گرانبها صرفه جویی می کند.
 
9. هشدارهای امنیتی: به غیر از دوربین های مدار بسته و سیستم های نظارت تصویری، دزدگیرهای امنیتی راه حل های نظارتی پیشرفته ای هستند که می توانند معجزه کنند و به جلوگیری از جرایم کمک کنند. دوربین‌های مداربسته فیلم‌هایی را ذخیره می‌کنند که در هر زمان می‌توان به آنها دسترسی داشت، اما آلارم‌ها حتی از تجهیزات نظارتی مؤثرتر هستند.
 
هشدارها، زمانی که نصب می شوند می توانند به توقف یک جنایت احتمالی خیلی سریع کمک کنند و مجرم را می توان به راحتی دستگیر کرد. دوربین های مداربسته را می توان برای مشاهده فعالیت های مشکوک در گذشته استفاده کرد، اما آلارم ها این توانایی را دارند که از همان ابتدا فعالیت های مشکوک را متوقف کنند.
 
برای مشاوره رایگان با شماره 05137050506 تماس حاصل فرمایید.
 
نتیجه
 
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را برای خود بگیرید. سرمایه گذاری در یکی از این راه حل های پیشرفته نظارتی را در نظر بگیرید و از خود و افراد اطرافتان محافظت کنید.

نظرات:

loader