تشخیص حرکت هوشمند چیست؟

1402/09/16 تعداد بازدید: 226
print
  • linkedin
  • google plus
  • facebook
  • twitter
تشخیص حرکت هوشمند چیست؟

کاربردهای گسترده ای برای تشخیص حرکت در سراسر صنعت نظارت یافت می شود. از آنجایی که عملکرد سخت افزار به پیشرفت خود ادامه می دهد و فناوری تشخیص حرکت به بلوغ رسیده است، ادغام مستقیم چنین فناوری در دوربین های شبکه به طور فزاینده ای رایج شده است. با این حال، تشخیص حرکت سنتی به شدت به تشخیص تغییرات پیکسل، مدل سازی پس زمینه یا بردارهای حرکت متکی است و آلارم های کاذب را می توان با تاب خوردن درختان، جابجایی بین حالت روز و شب، حرکت ابرها یا حتی ظاهر حیوانات کوچک ایجاد کرد. برای جلوگیری از چنین فعال سازی نا

 تشخیص حرکت متعارف

کاربردهای گسترده ای برای تشخیص حرکت در سراسر صنعت نظارت یافت می شود. از آنجایی که عملکرد سخت افزار به پیشرفت خود ادامه می دهد و فناوری تشخیص حرکت به بلوغ رسیده است، ادغام مستقیم چنین فناوری در دوربین های شبکه به طور فزاینده ای رایج شده است. با این حال، تشخیص حرکت سنتی به شدت به تشخیص تغییرات پیکسل، مدل‌سازی پس‌زمینه یا بردارهای حرکت متکی است و آلارم‌های کاذب را می‌توان با تاب خوردن درختان، جابجایی بین حالت روز و شب، حرکت ابرها یا حتی ظاهر حیوانات کوچک ایجاد کرد. برای جلوگیری از چنین فعال سازی نادرستی، Campro نسل بعدی تشخیص حرکت - Smart Motion Detection را منتشر کرده است.

 

تشخیص افراد

Campro از تجربه گسترده خود در زمینه نظارت و پایگاه داده های تصویری گسترده برای توسعه یک موتور تشخیص شبکه عصبی برای فرم های افراد استفاده کرد. موتور هوشمند بر اساس یک پایگاه داده تصویر افراد و پاسخ‌های سریع از طریق یک مدل یادگیری عمیق از پیش آموزش‌دیده، فوراً ظاهر افراد را در ناحیه نظارت تصویری تشخیص می‌دهد. از آنجایی که افراد در اکثر نظارت تصویری مورد توجه هستند، ویژگی تشخیص افراد به کاربران امکان می دهد تا به سرعت نصب را پیکربندی کنند. با تشخیص افراد، فقط فعالیت‌های افراد به عنوان محرک رویداد عمل می‌کنند، در حالی که تاب خوردن پوشش گیاهی، وسایل نقلیه عبوری، یا فعالیت‌های حیوانات در صحنه دیگر باعث ایجاد چنین رویدادهایی نمی‌شوند. این به کاهش هشدارهای کاذب و همچنین زمان و تلاشی که برای پیکربندی دوربین صرف می شود کمک می کند.

 

مقاوم برای هر شرایط روشنایی

الگوریتم یادگیری عمیق Smart Motion که از پایگاه داده هزاران سناریو در روز، شب و شرایط نوری مختلف ساخته شده است، با مدل‌های نورپردازی ارائه می‌شود که می‌توانند به سرعت با نصب کاربر سازگار شوند. مدل‌های روشنایی در «تشخیص حرکت هوشمند» می‌توانند با صحنه‌های نور خورشید با کنتراست بالا، محیط‌های روشن یا بدون نور داخلی، آلارم‌های کاذب ناشی از چراغ‌های جلوی خودرو، یا سایر عوامل بالقوه مقابله کنند. علاوه بر این، مدل های روشنایی تعبیه شده به این معنی است که کاربران نیازی به تنظیم دقیق حساسیت حرکت برای سناریوهای برنامه های مختلف یا در زمان های مختلف روز ندارند.

 

فیلتر زمان

Campro همچنین فیلتر پیشرفته زمان را در فناوری تشخیص حرکت هوشمند خود ارائه می دهد. تنظیمات فیلتر زمان شامل دو پارامتر است: حداقل مدت زمان فعالیت و فاصله زمانی ادغام فعالیت. اگر قرار نیست یک شی با حرکت سریع به عنوان یک محرک رویداد در نظر گرفته شود، کاربران می‌توانند حداقل مدت زمان فعالیت را به مدت چند ثانیه پیکربندی کنند که یک شی باید قبل از شروع یک رویداد در منطقه تشخیص بماند. از سوی دیگر، بازه ادغام فعالیت را می توان با حداکثر تعداد ثانیه مجاز برای جداسازی حرکات تحریک شده توسط یک شی پیکربندی کرد. وقوع نزدیک حرکات به عنوان اجزای تشکیل دهنده یک رویداد واحد در نظر گرفته می شود، بنابراین چندین حرکت ناپیوسته را می توان در یک زنگ واحد ادغام کرد، بنابراین تعداد افرادی که باید غربال شوند کاهش می یابد. این تضمین می کند که هشدارها می توانند حتی زمانی که حرکات دقیقه و ناپیوسته شناسایی می شوند، فعال شوند.

 

پیکربندی بصری

فناوری تشخیص حرکت هوشمند Campro روی رویکردهای پیکربندی معمولی که به اندازه اشیاء در کادر متکی هستند، بهبود می‌بخشد و در عوض یک رابط بصری ارائه می‌کند که نشان می‌دهد چگونه فعالیت حرکتی در یک محور زمانی در زمان واقعی تغییر می‌کند. این به کاربران اجازه می دهد تا به وضوح درک کنند که آیا پیکربندی فعلی می تواند حرکت را در صحنه به دقت تشخیص دهد.

داده های فعالیت جمع آوری شده توسط دوربین در نمودارهای جامع نمایش داده می شود. کاربران می‌توانند داده‌های تاریخی به‌دست‌آمده در یک بازه زمانی را نظارت و مقایسه کنند و همچنین پارامترهای تشخیص را به راحتی از طریق رابط گرافیکی تنظیم کنند.

 

برای کاربران Smart Motion که انتخاب کرده‌اند از ویژگی تشخیص افراد استفاده نکنند، آستانه تشخیص را می‌توان در حین مشاهده فعالیت‌های روی صفحه تغییر داد. نمودار فعالیت یک بازه زمانی 60 ثانیه ای را در سراسر محور X پوشش می دهد. محور Y درصد پیکسل های هشدار را در میدان دید نشان می دهد. به این ترتیب، کاربر می تواند تشخیص دهد که آیا حساسیت حرکتی مناسب پیکربندی شده است یا خیر.

 

نتیجه

تشخیص حرکت هوشمند Campro شناسایی فوری فعالیت‌های افراد را قادر می‌سازد، به طور موثر هشدارهای کاذب را کاهش می‌دهد و از اتلاف وقت کارکنان امنیتی برای تأیید رویدادهای تحریک‌شده اما نادرست جلوگیری می‌کند. در راه‌اندازی اولیه، تشخیص حرکت هوشمند مدت زمان لازم برای نصب و احتمال خطاهای پیکربندی را کاهش می‌دهد، در حالی که تعداد آلارم‌های کاذب را به حداقل می‌رساند. تشخیص حرکت هوشمند به راحتی در اکثر صحنه های نظارتی بدون نیاز به کارهای پیکربندی خسته کننده و تلاش های تنظیم در سایت اعمال می شود.

نظرات:

loader