درجه حفاظت و یا کد آی پی

1401/09/22 تعداد بازدید: 432
print
  • linkedin
  • google plus
  • facebook
  • twitter
درجه حفاظت و یا کد آی پی

IP در واقع از دو عدد تشکیل می شود که رقم اول و دوم دو مورد متفاوت را نشان می دهند. عدد اول که 5 یا 6 است نشان دهنده میزان محافظت از دوربین در برابر نفوذ گرد و غبار و اجسام جامد خارجی است. ضد گرد و غبار بودن بسیار مهم است،

 

تفاوت استاندارد های حفاظتی IP68 و IP67 در دوربین مداربسته
 
استاندارد حفاظتی دوربین مداربسته IP67 , IP68
IP مخفف “Ingress Protection” است. درجه بندی IP به ما می گوید که دوربین تا چه اندازه از محیط خارجی آن محافظت می کند. با مشاهده رتبه بندی IP می توان فوراً دانست که ورود ذرات گرد و غبار ، آب و سایر عناصر به داخل دوربین های ما چقدر آسان یا دشوار است. استاندارد IP68 در حال حاضر جز بالاترین استانداردهای حفاظتی دوربین های مداربسته می باشد.

 

درجه بندی IP دارای دو رقم است که هر یک به اندازه گیری های مختلف اشاره دارد. رقم اول نشان دهنده محافظت دوربین در برابر گرد و غبار و سایر مواد جامد ریز است ، در حالی که رقم دوم نشان دهنده محافظت از آن در برابر آب است.

دوربینی که انتخاب می کنید کاملاً به شرایط شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال دوربینی هستید که بتوان آن را در خانه یا محل کار خود قرار دهید ، امتیاز IP آنچنان مهم نیست اگر در خارج از خانه دوربین نصب می کنید. با این اوصاف ، ما هنوز هم توصیه می کنیم با دوربینی بروید که درجه IP ثابت آن حداقل 5 باشد.

اگر دوربینی را نصب می کنید ، توصیه می کنیم یک درجه محافظت در برابر نفوذ خوب داشته باشید که اولین رقم آن است که 6 است. با این حال ، درجه محافظت از ورود مایع بسته به محیط می تواند تغییر کند.

توضیح استاندارد های حفاظتی
IP67 در دوربین مداربسته
IP67 به این معنی است که این محصول در برابر اثرات غوطه وری در آب تا عمق 15 سانتی متر و 1 متر محافظت می شود. به طور خلاصه ، هر یک از دوربین ها با درجه IP66 یا IP67 کاملاً ضد آب و هوا هستند و برای نصب های خارجی مناسب هستند.

IP67 چیست؟
دوربین هایی با استاندارد ip67 صد در صد در برابر اجسام جامد مانند گرد و غبار و ماسه محافظ است و آزمایش شده است که حداقل 30 دقیقه در حالی که زیر 15 سانتی متر تا 1 متر آب کار می کند.

تفاوت استاندارد IP67 و IP68
محفظه IP67 برای مقاومت در برابر غوطه ور شدن درجه بندی می شود ، اما فقط در عمق 1 متر و به مدت 30 دقیقه. محفظه IP68 برای مقاومت در برابر غوطه وری حداقل 1 متر و حداکثر 30 دقیقه ، بعلاوه یک عمق و مدت زمان اضافی مشخص شده توسط سازنده ، درجه بندی شده است.

میزان ضدا آب بودن استاندارد حفاظتی IP68
دستگاههایی که از استاندارد بین المللی IP68 پشتیبانی می کنند ، به اندازه کافی مناسب برای مقاومت در برابر گرد و غبار ، خاک و شن و ماسه شناخته می شوند و تا حداکثر عمق 1.5 متر زیر آب تا 30 دقیقه در برابر غوطه وری مقاوم هستند.

اگر دوربینی را در مکانی نصب می کنید که جریان آب تحت فشار مداوم وجود داشته باشد ، درجه IP برای شما بسیار مهم است. شما می خواهید بیشترین امتیاز IP ممکن را داشته باشید. برای نصب دوربین در محیطی مانند کارواش نباید استاندارد زیر IP67 را انتخاب کنید. دوربین هایی وجود دارند که حتی بالاتر از IP68 هستند ، اما این دوربین ها برای بیشتر پروژه های نظارت تصویری بیش از حد مجاز هستند و کاربرد کمی در دوربین های مداربسته دارند.

اکنون بالاترین درجه محافظت دوربین در برابر گرد و غبار و آب همان استاندارد ip68 می باشد که در دوربین های سری جدید هایک ویژن نیز وجود دارد. هایک ویژن دو مدل برای دوربین هایی با استاندارد IP68 معرفی کرده است. اصطلاحا به آنها دوربین های زیرآب گفته می شود.

 

 نفوذ در برابر مایعات و جامدات

نظرات:

loader